Friday, August 30, 2013

山ガールから盆栽ガールへ The reason why I wanted to be a Bonsai artist

山登りが好きで休日は六甲山によく登っていました。同じ山でも季節によって全く違った景色になります。春は桜や梅の甘い香りが漂い、夏は草木が生い茂った木陰で休み、秋は色とりどりな紅葉を楽しみ、冬は雪で転んでも雪下の枯葉がクッションとなって助かりました。私の登山の思い出はいつも緑の木々達と共にあります。
ある日、インターネットで松盆栽の写真を偶然見つけました。山で見る大木とは違って、まるで赤ちゃんの様な小さな木でしたが、威厳があって力強い佇まいに心を奪われ暫く見入ってしまいました。一目で気に入った私は盆栽の情報を集めていくうちに、盆栽作家という職業をつきとめました。
盆栽作家は木の世話をしたり自由自在に木を形作ったりと、緑と触れ合うことができる創造性に富んだ職業です。ずっと大切に思っていた木の世話をできる喜びと、芸術品を創り上げる面白さに興味を引かれ、盆栽作家になろうと決意しました。

As I like to climb a mountain, I usually do on holiday. Regardless of the same mountain, it changes each season. I inhaled a scent of Japanese cherry and Japanese apricot in spring. I took a rest under leafy trees in summer. I enjoyed the changing colors of autumn leaves in autumn. I slipped but no problem because there were fallen leaves under snow in winter. My memories of climbing mountain are always with trees.
One day, I saw a picture of pine tree Bonsai by chance. It was different from big trees in a mountain and it was like a baby tree but it had an air of dignity. I was attracted and drank in the cool of the Bonsai. As I fell in love with Bonsai in a moment, I found out about any information of Bonsai and then I knew a Bonsai artist. I have thought that it’s nice to take care of trees and make shape of trees at will. That’s why I decided to be a Bonsai artist.

No comments:

Post a Comment