Sunday, September 1, 2013

私が選んだ修行先は Who is my boss?

日本各地の盆栽園を見学させていただき色々と考えた結果、修行先は大阪の「藤川光華園」に決めました。藤川光華園は私が一番初めに訪れた盆栽園で、生まれて初めて足を踏み入れた盆栽園でもあります。

初めて訪れたあの日、盆栽園に入ると沢山の盆栽が並んでいて、まるで林の小道に立っているかのような不思議な感覚に陥りました。山登りの時には木を下から見上げるのが当たり前ですが、盆栽はあらゆる角度から鑑賞できるので面白かったです。一通り拝見させていただくと、お弟子さんが数名おられたので少しお話させていただきました。お弟子さんは皆、活き活きしておられて外国人の方は日本語がとても上手くて驚きました。その後、藤川先生とお会いすることができ、修行や盆栽とは何かなど色々お話を聞かせていただきました。

他の盆栽園の見学が全て終わった後、先生のやさしさ・話しやすさ・技術の高さ、お弟子さんの上品さとフレンドリーな雰囲気などが気に入って藤川光華園に決めました。
再度、藤川先生に弟子入りを懇願しに行くと少し戸惑っておられた様子でしたが、何とかお許しをいただくことができ大変嬉しかったです。これから精一杯頑張ります。


As a result of a combination of things after looking around Bonsai nurseries, I decided to work at Fujikawa Kouka En. That is the place where I came for the Bonsai tour for the first time and also not before in my life.

That day when I came for the first time, there were lots of Bonsai then I had a strange feeling of being at forest path. When I climb a mountain, I usually look up trees but I can see Bonsai from all sides, which is interesting for me. After looking over Bonsai, I talked to some apprentices. They looked active and a foreigner spoke Japanese very well. At last, I could to meet Fujikawa-san to ask what apprentices do?

After the Bonsai tour, I made a final decision. As the boss is kind, easy to talk and has high technological skills and also apprentices are elegant and friendly, I decided Fujikawa Kouka En. When I went there again to ask him if I could be his apprentice, Fujikawa-san looked feel a bit of confusion. But finally he allowed me to be an apprentice. I was so happy to hear that and I swore to myself to work hard.

No comments:

Post a Comment