Monday, September 15, 2014

寒グミの針金かけ Wiring big Silverberry

寒グミに針金をかけました。
私にとっては大きな樹で、遣り甲斐があって針金も掛け易かったです。
 
先ず、葉刈りをします。



葉刈り Defoliation
Before















葉っぱを切っているところ。大きな樹なので見上げながら作業をしました。

I'm cutting all leaves. As this tree is big for me, I faced difficulty working on it.



葉刈り Defoliation
After





葉刈りをすることによって枝ぶりがあらわになりました。
枝ぶりを確かめ、不要な枝は切り落とします。
今回は親方に切っていただきました。

After defoliation, I could see the branches.
Oyakata( my boss) cut unnecessary branches.
 
針金かけ後。
基本的には枝を下げるだけの針金掛けでした。
【ポイント】 雑木は柔らかい印象になるように針金で巻きます。

After wiring
I just put all branches down this time.

<Point> Wire branches of deciduous trees to show soft expression on it.

約三か月後、葉が充実して
「盆栽」になりました。

Three months later.
The foliaged tree became Bonsai.

H45cm X W55cm silverberry



1 comment:

  1. I used to hate watering when My Oyakata told me to...he he he!

    ReplyDelete